Thursday, February 27, 2014

အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ ေျပာပါသည္။



အတိတ္ကို ျပန္လည္တမ္းတာကာ
ေတြးေတာပူပင္ကာ မပူေဆြးခ်င္ေတာ့ပါဖူး
ပစၥဳပၸန္ ယ်ထာဘူတ က်က်မွာေနထိုင္ၿပီး
ကိုယ့္တိုင္းကိုယ့္လူမ်ိဳးကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ့္သာသနာအတြက္
အလုပ္ေကၽြးျပဳရင္းနဲ႕ ကုန္လြန္ခဲ့ အခ်ိန္စကၠန္႕ေတြ
သာသနာေကာင္းက်ိဳးေကာင္းတဲ့ကိစၥလုပ္သည့္ကိစၥမွာေတာ့
အကုသိုလ္ကိစၥမမည္ပါဖူး

မႏုႆတၱဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ ဟူသည္ႏွင့္အညီ

လူ႕ဘ၀သည္ အလြန္ပင္ ရခဲ့လွပါသည္။

လူ႕ဘ၀ ရခဲ့ပုံကို  ေအာက္ပါအတိုင္း ဥပမာျပဳထားပါသည္။

ျဗဟၼာ့ျပည္က အပ္တစ္စင္း၊ လူ႕ျပည္က အပ္တစ္စင္း၊ အပ္သြားခ်င္းသာ၊  ထိဖြယ္ရာ၊ ပမာပုံသို႕ ခင္း တဲ့

ဆိုလိုရင္းမွာ  ျဗဟၼာ့ျပည္က ခ်လိုက္ေသာ အပ္တစ္စင္း ႏွင့္ လူ႕ျပည္က ေထာင္ထားေသာ အပ္တို႕သည္ 

အခ်င္းခ်င္း ထိပ္တိုက္ဆုံဖြယ္ရာသာရွိ၏။ လူ႕ဘ၀ကို ရဖို႕ကား ထုိထက္ပို၍ ခက္ပါသည္။ 

ထို႕ေၾကာင့္ လူတုိ႕သည္ ရေတာင့္ရခဲရလာေသာ လူ႕ဘ၀ကို  ထိုက္ထိုက္တန္တန္ အသုံးက်ေအာင္ 

အသုံးခ်သင့္ပါသည္။

အမွန္အားျဖင့္ လူဟူသည္မွာ ပဋိသေႏၶသေဘာအရ ကုသိုလ္၏ အက်ိဳး ကုသလ၀ိပါက္ျဖင့္ 

လူျဖစ္လာရသူခ်ည္း ျဖစ္၏။ သူေဌးလည္းအတူတူ၊ ဆင္းရဲသားလည္း အတူတူ၊ ရွင္ဘုရင္လည္းအတူတူ၊ 

မင္းခစားလည္း အတူတူ၊  ျခားနားလွ်င္ ျခားနားလွ်င္ ပဋိသေႏၶစိတ္၌ ပညာပါမႈႏွင့္ မပါမႈ၊ ဒီေလာက္သာ 

ထူးျခားပါမည္။ အျခားေသာ ထူးျခားမႈ မည္သည့္မရွိပါ။

ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္အခါက ဆတၱာသည္ ဥပါလီသည္ပင္ ၀ိနည္းအရာ၌  ဧတဒဂ္ရ 

ရဟႏၱာၾကီးျဖစ္ရသည္မွာ အရိယာသစၥာကို သိရွိေရးတြင္  ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ႏွင့္မဆိုင္ဘဲ 

ပဋ္သေႏၶပါရမီႏွင့္ ဆိုင္ျခင္း၏ အေထာက္အထား ျဖစ္ေလ၏။ လူသာ  ျဒပ္ျဖစ္၍ 

ဆင္းရဲခ်မ္းသာတို႕ကား ဂုဏ္ျဖစ္ပါသည္။


ဆိုလိုသည္ကား လူသားအခ်င္းခ်င္း အတူတူပင္၊ ျဒပ္အခ်င္းခ်င္းအတူတူပင္ ဂုဏ္သာကြာပါသည္။

          သူေဌးျဖစ္ရျခင္းႏွင့္ဆင္းရဲသား ျဖစ္ရျခင္းတို႕သည္ လည္းေကာင္း၊ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ရျခင္းႏွင့္ 

မင္းခစား ျဖစ္ရျခင္းတို႕သည္ လည္းေကာင္း၊ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးဆက္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။

သို႕ေပမယ့္ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ လူတို႕သည္ သူမွာလည္း ျဒပ္ 

ကိုယ့္မွာ ျဒပ္အခ်င္းအတူတူပင္ ေသရင္ထားခဲ့ရမည္ ဂုဏ္ေလးသာတာ ေလာက္နဲ႕ ဂုဏ္တူ 

ဂုဏ္ျပိဳင္ေနၾကသည္ကို ၀မ္းနည္းဖြယ္ ေတြ႕ရွိရသည္။

`မင္းဘာေကာင္လဲ ငါ ဘာေကာင္လဲ´ ဟု


ယခုအခ်ိန္တြင္  ကၽြန္ေတာ္တို႕ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖို႕ စည္းရုံမႈရွိရမည္ 

အခ်ိန္ကာလသို႕ ေရာက္ရွိလာပါသည္။ 

ဒီအခ်ိန္မွာ မင္းက အေရွ႕က ဂုဏ္ထူးဂုဏ္ၿပိဳင္မလုပ္နဲ႕ လူလူခ်င္းခ်င္း ျဒပ္ဘဲတူတာဘဲေလ

ဘာသာကြာတာထည့္မတြက္နဲ႕ ေျပာစရာရွိလိမ့္မယ္

မူဆလင္ဘာသာ၀င္ လူေတြလည္း ျဒပ္နဲ႕ဖြဲ႕ထားတာပဲကြာ မင္းကေရွ႕တစ္မ်ိဳးေနာက္တစ္မ်ိဳး 

လို႕ ေျပာမယ့္လူရွိလိမ့္မယ္။ စာေရးတာဆိုတာ မိမိေရးတဲ့စာကို 

ဘယ္လိုဘက္မ်ိဳးက ေ၀ဖန္မလဲဆိုတာ အျမဲတမ္းစမ္းစစ္ေနရတယ္ဗ်ာ


ကၽြန္ေတာ္က ကတညဳတမ်က္စီ (ေလာကကို ေက်းဇူးတင္တတ္ေသာ 


မ်က္စီျဖစ္၏) ႏွင့္ၾကည့္ၿပီး ေျပာတာဗ်ာ

ကၽြန္ေတာ္အေပၚ ဘယ္သူ႕က ေက်းဇူးရွိလဲ ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္က ေက်းဇူးရွိတယ္ဗ်ာ

သာသနာေတာ္ ထဲက ဘုရား၊ တ၇ား၊ သံဃာ၊ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ေက်းဇူးရွင္ ေက်းဇူးဆပ္ေတာ့ အားျဖင့္

 ဘ ုရား ၊ တရား၊ သံဃာ ထိန္းသိမ္းခဲ့၊ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့တဲ့ သာသနာေတာ္ ကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ 

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ထိန္းသိမ္းရမွာ ေလ ဒါမွာ ေက်းဇူးဆပ္ရာရွိမွာေပါ့ဗ်ာ။

နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာကေျပာဖူးတယ္ဗ်ာ သူက ျဗဟၼစိုရ္ အျမင္နဲ႕ မြတ္ဆလင္လည္းလူပဲတဲ့ 

ခြဲျခားစရာမလုိဖူး ။ ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္ဗ်ာ စာေရးဆရာဆိုတဲ့ ဘြဲ႕ တစ္ခုေလာက္ရရင္ 

သူကိုယ္သူဆရာႀကီးစတိုင္နဲ႕ သာသနာေတာ္ကို ဖ်က္မယ့္ရန္သူေတြအားေပးအားေျမွာက္လုပ္ေနတယ္ဗ်ာ


လူတို႕သည္ ေလာကကိုၾကည့္ရာတြင္ အျမင့္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္တတ္ၾက၏။

အျမင္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္တတ္ၾကျခင္းမွလည္း မ်က္စိသုံးမ်ိဳးရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ မ်က္စီသုံးမ်ိဳးျဖင့္ 

ၾကည့္လွ်င္ အျမင္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ျဖင့္ ေလာကကို ျမင္မည္မွာ ေသခ်ာ၏။

 ေလာကကိုၾကည့္ရာတြင္

၁။ ပပဥၥမ်က္စီ (တဏွာ မ်က္စိ၊ မာနမ်က္စိ၊ ဒိဌိမ်က္စီ)

  ဤအျမင္မ်ိဳးျဖင့္ ေလာကကို မၾကည္မိေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက သြင္သင္ေဟာေတာ္မူ၏။

၂။  ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စီ (လူမ်ားကိုျဖစ္ေစ၊ ဘာသာကိုျဖစ္ေစ၊သာသနာကိုျဖစ္ေစ ၾကည့္မည္ဆိုပါလွ်င္ အားလုံး 

လူသာတည္းဟူေသာ မူရင္းဇာစ္ျမစ္ကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ျခင္း)

၃။ ကတညဳတမ်က္စီ (ေလာကကို ေက်းဇူးတင္တတ္ေသာ မ်က္စီျဖစ္၏)

ကတညဳတမ်က္စီ (ေလာကကို ေက်းဇူးတင္တတ္ေသာ မ်က္စီျဖစ္၏)

လူတို႕သည္ ေလာကကိုၾကည့္ရာတြင္ အျမင့္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္တတ္ၾက၏။

အျမင္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္တတ္ၾကျခင္းမွလည္း မ်က္စိသုံးမ်ိဳးရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ မ်က္စီသုံးမ်ိဳးျဖင့္ 

ၾကည့္လွ်င္ အျမင္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ျဖင့္ ေလာကကို ျမင္မည္မွာ ေသခ်ာ၏။

 ေလာကကိုၾကည့္ရာတြင္

၁။ ပပဥၥမ်က္စီ (တဏွာ မ်က္စိ၊ မာနမ်က္စိ၊ ဒိဌိမ်က္စီ)

  ဤအျမင္မ်ိဳးျဖင့္ ေလာကကို မၾကည္မိေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက သြင္သင္ေဟာေတာ္မူ၏။


၂။  ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စီ (လူမ်ားကိုျဖစ္ေစ၊ ဘာသာကိုျဖစ္ေစ၊သာသနာကိုျဖစ္ေစ ၾကည့္မည္ဆိုပါလွ်င္ အားလုံး 

လူသာတည္းဟူေသာ မူရင္းဇာစ္ျမစ္ကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ျခင္း)

၃။ ကတညဳတမ်က္စီ (ေလာကကို ေက်းဇူးတင္တတ္ေသာ မ်က္စီျဖစ္၏)

ကတညဳတမ်က္စီ (ေလာကကို ေက်းဇူးတင္တတ္ေသာ မ်က္စီျဖစ္၏)


ဒီအခ်ိန္တြင္မွာ မွ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအေနနဲ႕ ဘာသာ၀င္မ်ားအခ်င္းခ်င္း 

မစည္းရုံးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္မ်ားအဖို႕ လက္ဆင့္ကမ္းစရာ အဖိုးထိုက္တန္ေသာ 

သာသနာ ေပ်ာက္ကြယ္ဖို႕ရာ အေရးကို ျမင္ေတြ႕ေနရပါသည္။


သို႕ျဖစ္ပါ၍  ဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္း မင္းဘာေကာင္လဲ ငါဘာေကာင္လဲဟု ေသရင္ ထားခဲ့ရမည့္ 

ဂုဏ္ျဖင့္ ဂုဏ္ထူးဂုဏ္ျပိဳင္ မလုပ္သင့္ေတာ့ပါေၾကာင္း အနာဂတ္ သာသနာေတာ္ ကို 

စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္အသိေပး တိုက္တြန္း ေရးသားလိုက္ပါေၾကာင္း  အတိုးခ်ဳပ္  တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

        ဟန္မ်ိဳးမြန္

No comments:

Post a Comment