ပါရွန္း (အီရန္)
အီရန္ကုန္းေျမ
ျမင့္၌ အေျခစိုက္ေနထိုင္ၾကသည့္
အရိယန္အမ်ိဳးအႏြယ္မ်ားမွ ဆင္းသက္လာေသာ လူမ်ဳိးစုကို
ပါရွန္းလူမ်ိဳးစု
ဟုေခၚသည္။ အိႏၵိယမွ ဗုဒၶအႏြယ္၀င္ ခတၱိယလူမ်ိဳးမ်ားကိုလည္း အရိယန္
မ်ိဳးႏြယ္မ်ားဟုပင္ေခၚသည္
ပါရွန္းတို႕သည္
ေရွးယခင္က
နတ္ဘုရားအမ်ားအျပားကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဘုရင္ကို
ဘုရားတဖြယ္
ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႕ေနာက္ ဘာသာေရးေခါငး္ေဆာင္တို႕၏
အယူ၀ါဒမွာ လႊမ္းမိုးလာခဲ့သည္။
ယင္းသည္ ယခုကိုးကြယ္ေနေသာ
အယူ၀ါဒမတိုင္မီက အေျခအေနျဖစ္သည္။
ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္
ပတ္သက္၍မူ ပါရွန္းသည္ မူလကတည္းက
အေျချပဳတည္ရွိခဲ့သည္မဟုတ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္
သာသနာျပဳ
ရဟန္းေတာ္မ်ား ေစလႊတ္ခဲံရာ၊ အေသာက မင္းၾကီးလက္ထက္ သာသနာျပဳ
ရဟန္းမ်ား ေရာက္ရွိခဲ့ရာ၊
ဗုဒၶဘာသာ ခရီးသြား ရဟန္းမ်ားေရာက္ရွိခဲ့ရာ
အီရန္ႏိုင္ငံ၏ နယ္စပ္ေဒသေနရာတစ္ခုဟာ ဆိုေကာင္း
ဆိုႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ပါရွန္းလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္
ဗုဒၶဘာသာတို႕အေၾကား
ဆက္ႏြယ္မႈမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍မူ
ခိုင္မာေသာအေထာက္အထားတစ္စုံတစ္ရာမရွိိေပ၊
ဘာသာကြဲ၍
မွတ္တမ္းမတင္ခဲ့သည္လည္းရွိမည္။ ဘာသာကြဲႏွင့္
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား လႊမ္းမိုးေသာေဒသျဖစ္၍
ဗုဒၶဘာသာသည္
တစ္စြန္းတစ္စ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္မွ်သာျဖစ္သည္။ ခိုင္မာေသာ
အေထာက္အထားမ်ားကိုမူ
ယေန႕ထက္တိုင္ရွာေဖြေနဆဲျဖစ္သည္ ။
မည္သို႕ပင္ဆိုေစကာမူ
ယခုေတြ႕ရွိေသာ အေထာက္အထားမ်ားသည္
ဤမွ် အယူ၀ါtဒကြဲေသာ၊ အလြန္ေ၀းလံေသာ ေနရာေဒသတို႕တြင္
ရွာေဖြေတြ႕ရွိျခင္းျဖစ္ရာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖို႕ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္
ဂုဏ္ယူဖြယ္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ ယင္းသည္ ျမတ္စြာရားရွင္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူး၊
အေသာကမင္းႀကီး၏
ေက်းဇူးႏွင့္ ခရီးသြား
တရုတ္ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားေၾကာင့္ဟုဆိုလွ်င္
မွားမည္မထင္ေပ။
ပါရွန္းႏိုင္ငံေတာ္ၾကီး
ေပၚေပါက္လာခဲ့သည့္ ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားတြင
ဟိႏၵဴကြတ္ရွိေတာင္တန္း ႏွင့္ ဘာမီယန္ေတာင္တန္းႀကီးမ်ားကို
ေက်ာ္လြန္၍
အာရွတိုက္အတြင္း၊ ဗုဒၶသာသနာပ်ံ႕ႏွံ႕ရာ လမ္းေၾကာင္း ႏွစ္ခုရွိခဲ့သည္။
ပထမလမ္းေၾကာင္းမွာ အိႏၵိယ ေျမာက္ပိုင္းမွ သီရိလကၤာႏွင့္
အင္ဒိုခ်ိဳင္းနား
ကၽြန္းဆြယ္တစ္ေလွ်ာက္ျဖစ္သည္။
ဒုတိယလမ္းေၾကာင္းမွာ အိႏၵိယအေနာက္ပိုင္း ဘက္ထရီးယား၊
တိုခါရစၥတန္၊
ေဆာ့ဂ္ဒီယာနာာ၊ ဖာဂါနာ ႏွင့္ တာရင္ျမစ္၀ွမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွ
တရုတ္ႏိုင္ငံထိ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါလမ္းေၾကာင္းအနက္
ဒုတိယလမ္းေၾကာင္းသည္ ေရွးေခာတ္
ကမၻာ့စီးပြားေရး၊ ဘာသာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာမ်ားကို
ဆက္စပ္ေပါင္းကူးေပးေသာ ပိုးလမ္းမ
(ေခၚ) ေရွးေခတ္ ႏိုင္ငံတကာလမ္းမၾကီးျဖစ္သည္။ ထိုလမ္းမၾကီး
အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင့္ပင္ ဗုဒၶသာသနာသည္ အေနာက္သို႕တိုင္
ပ်ံ႕ႏွံ႕ထြန္းကားလာခဲ့သည္ဟု
ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။
အာဆာစစ္ ေခတ္ႏွင့္
ဆာဆာနီးယန္း ေခာတ္ အစၥလာမ္သာသနာ
မတိုင္မီ ေရွးေဟာင္း ပါးရွန္း အႏုပညာလက္ရာမ်ားအရ ပါရွန္းေဒသတြင္
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား မရွိေၾကာင္း
ယူဆႏိုင္ေသာ္လည္း ျပည္ပႏို္င္ငံမ်ား၏ ေခတ္ၿပိဳင္မွတ္တမ္းမ်ား၏
အဆိုတို႕ကို
အေထာက္အထားတစ္ခုအျဖစ္ ရယူႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
တရုတ္ေခာတ္ၿပိဳင္မွတ္တမ္းမ်ားအရ
တရုတႏိုင္ငံသို႕ ပထမဆုံးေရာက္ရွိခဲ့ေသာ
ဗုဒၶသာသနာျပဳအဖြဲ႕၀င္ အန္ရွိက်ိဳ႕သည္
အေထာက္အထားတစ္ခု
ျဖစ္လာခဲ့သည္။ အန္ရွီက်ိဳ႕သည္
ပါသီယန္ႏိုင္ငံ၏ ေတာ္၀င္မိသားစုမွဆင္းသက္လာေသာ
မင္းသားတစ္ပါး
ျဖစ္သည္။
ဘီစီ ၂၄၀
ႏွင့္ ေအဒီ ၂၂၄ ခုႏွစ္ ပါသီယန္ႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးကို
အဆာစစ္မင္းဆက္ အုပ္စိုးစဥ္ကာလ (အေသာကမင္းႀကီး၏
မတိုင္မီ) က
ပါရွန္းေဒသည္ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္ တစ္နည္းတစ္ဖုံပတ္သက္မႈရွိေၾကာင္းကို
အန္ရွီက်ိဳ႕၏
တရုတ္မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အဆိုပါေဒသ၌ ျဖစ္ထြန္းမႈကို ေရွးေဟာင္း သုေတသီတို႕က
ေအဒီ ၄ရာစုတြင္
စတင္ခဲ့ေၾကာင္း ယူဆၾကသည္။ အင္န္ဆင္၀ီလ်ံ၏ အဆိုအရ
ဗုဒၶသာသနာဆိုင္ရာ ေ၀ါဟာရမ်ားကို
ု၃ ရာစုမတိုင္မီကပင္ ပါသီယန္တို႕၏
ဘာသာစကားအတြင္း ေမြးစားအသုံးျပဳလာခဲသည္ဟု ဆိုသည္။
အီရန္ေဒသ
မာ့ဗ္ၿမိဳ႕ေတာ္ တည္ရွိရာ၀န္က်င္ေဒသသည္
အန္ရွိက်ိဳ႕၏ ေမြးရပ္ေျမျဖစ္ေၾကာင္း၊ မာဂ်ီယာနာေဒသတြင္
တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိခဲေသာ ေရွးေဟာင္း သုေတသန အေထာက္အထားမ်ားက
တိတိက်က် ျပသလ်က္ရွိသည္။ ေအဒီ
၆၀ ခုႏွစ္၀န္းက်င္ကာလ
ကက္ရွ္နာလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ပါသီယန္ဘုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ အန္ရွိက်ိဳ႕
သာသနာျပဳအဖြဲ႕ ခရီးစတင္ရာ ျဖစ္ေပေၾကာင္း ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment