Thursday, February 27, 2014

မည္သို႕ေသာ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ (လူ႕အခြင့္အေရး)ထက္ ပိုအေရးႀကီးသလဲဆိုတာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ခ်ဥ္းကပ္တင္ျပျခင္း (ဟန္မ်ိဳးမြန္)


လူတို႕သည္ ေလာကကိုၾကည့္ရာတြင္ အျမင့္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္တတ္ၾက၏။
အျမင္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္တတ္ၾကျခင္းမွလည္း မ်က္စိသုံးမ်ိဳးရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ 


မ်က္စီသုံးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ အျမင္သုံးမ်ိဳးျဖင့္ျဖင့္ ေလာကကို ျမင္မည္မွာ ေသခ်ာ၏။
ေလာကကိုၾကည့္ရာတြင္ 


၁။ ပပဥၥမ်က္စီ (တဏွာ မ်က္စိ၊ မာနမ်က္စိ၊ ဒိဌိမ်က္စီ)
ဤအျမင္မ်ိဳးျဖင့္ ေလာကကို မၾကည္မိေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက သြင္သင္ေဟာေတာ္မူ၏။
 

၂။ ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စီ (လူမ်ားကိုျဖစ္ေစ၊ ဘာသာကိုျဖစ္ေစ၊သာသနာကိုျဖစ္ေစ ၾကည့္မည္ဆိုပါလွ်င္ အားလုံး လူသာတည္းဟူေသာ မူရင္းဇာစ္ျမစ္ကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ျခင္း)
 

၃။ ကတညဳတမ်က္စီ (ေလာကကို ေက်းဇူးတင္တတ္ေသာ မ်က္စီျဖစ္၏)
ကတညဳတမ်က္စီ (ေလာကကို ေက်းဇူးတင္တတ္ေသာ မ်က္စီျဖစ္၏)
အားလုံး ခ်စ္စရာ၊ ၾကင္နာစရာ၊ ၀မ္းသာစရာ၊ ခြင့္လႊတ္စရာမ်ားထဲမွ ေက်းဇူးတင္စရာကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည္တတ္ဖို႕ လိုေသးပါသည္။


 ေက်းဇူးတင္စရာကို `ကတညဳတ မ်က္စီ´ျဖင့္ ၾကည္မွ ျမင္၏။ ေလာကအေပၚ ေက်းဇူးတင္တတ္လွ်င္ ထုိေက်းဇူးကို တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ေလာကအား ျပန္ဆပ္မည္။ အျခားတစ္စုံတစ္ရာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းသည္ ေက်းဇူးဆပ္ျခင္း၏ အနက္ျဖစ္ပါသည္။ ေလာကတြင္ ဤအျမင္မ်ိဳးျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္ၾက၏။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ အားေလ်ာ္စြာ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ကာကြယ္ျခင္း၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ အားထုတ္ရာ၌ ဤ ကတညဳတ အျမင္မ်ိဳးသာ အားထုတ္အပ္ပါမည္။


ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ မိမိတို႕၏ အမ်ိဳးကို ခ်စ္ၾက၏။ ကမၻာေပၚရွိ အျခားလူမ်ိဳးမ်ားကိုလည္း ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္၍ ခ်စ္သည္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ သို႕ရာတြင္ ကတညဳတ မ်က္စီျဖင့္ၾကည့္ေသာအခါ ပဌာန္း ပါဠိေတာ္ ဥပနိႆယပစၥည္းအရ ကၽြန္ေတာ္တို႕အေပၚ၌ ကၽြန္ေတာ္တို႕လူမ်ိဳးက ပို၍ ေက်းဇူးႀကီး၏။ ထို႕ေၾကာင့္ အျခားလူမ်ိဳးအေပၚထက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူမ်ိဳးမ်ားအေပၚ ကၽြန္ေတာတို႕က ပို၍ ေက်းဇူးႀကီး၏။ ထို႕ေၾကာင့္ အျခားလူမ်ိဳးမ်ားအခြင့္အေရး(Human Right)ထက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕လူမ်ိဳးမ်ား အခြင့္အေရး (National Right)ကို ပို၍ ဂရုစိုက္ၿပီး လုပ္ရပါမည္။ ဤသို႕ ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းကို စရဏက်မ္းမ်ားကလည္း `နရယည´ ဟူ၍ ဆို၏။ နရယည ဟူသည္မွာ ႀကီးျမတ္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ပူေဇာ္အပ္ေသာ မိမိတို႕၏ လူမ်ိဳးမ်ားဟူ၍ ျဖစ္၏။
ဆိုလိုသည္ကား ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ေမြးဖြား ႀကီးျပင္သည့္ ပညာသင္ၾကားသည့္ ၀မ္းစာရွာစားရသည့္ အခ်ိန္အခါတိုင္း မိမိတို႕လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ျပဳလုပ္ရသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ေက်းဇူးအရင္ဆပ္သင့္တာက မိမိတို႕လူမ်ိဳးမ်ားသာျဖစ္သည္။
ထိုနည္းတူ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ မိမိတို႕၏ ဘာသာကို ျမတ္ႏိုးၾက၏။ ကမၻာ့ေပၚရွိ အျခားလူမ်ိဳးတို႕၏ ဘာသာမ်ားကိုလည္း ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စီျဖင့္ ၾကည့္၍ ျမတ္ႏိုးထိုက္ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ကတညဳတမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ပါက ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ဘာသာက အျခားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘာသာထက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အေပၚ ပို၍ ေက်းဇူးမ်ား၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ အျခားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘာသာမ်ားအေပၚထက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ဘာသာအေပၚပို၍ ေက်းဇူးဆပ္ရ၏။ ထိုသို႕ ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းကို စရဏ က်မ္းမ်ားက `ျဗဟၼယည´ ဟူ၍ ဆို၏။ ျဗဟၼယည ဟူသည္မွာ ၾကီးျမတ္ေသာပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ပူေဇာ္အပ္ေသာ မိမိတို႕၏ စာေပမ်ားဟူ၍ ျဖစ္၏။ 


အလားတူပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စီျဖင့္ ၾကည့္၍ အျခားလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘာသာ၊ သာသနာကို ေလးစားသည္ပင္ျဖစ္၏။ သို႕ရာတြင္ ကတညဳတမ်က္စီျဖင့္ ၾကည့္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ သာသနာက ကၽြန္ေတာ္တို႕အေပၚပို၍ ေက်းဇူးမ်ား၏ ။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ သာသနာအေပၚ ပို၍ ေက်းဇူးဆပ္ရ၏။ ထိုသို႕ ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းကို စရဏက်မ္းမ်ားက `ေဒ၀ယည´ဟူ၍ ဆို၏။ ေဒ၀ယည၏ အနက္မွာ ၿကီးျမတ္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္း ပူေဇာ္အပ္ေသာ ဘုရားဟူ၍ ျဖစ္၏။
သို႕ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ဘုရားကား အျခားသူမ်ား၏ ဘုရားႏွင့္မတူ။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ သာသနာသည္လည္း အျခားသူမ်ား၏ သာသနာႏွင့္မတူေခ်။ ဤသည္မွာ ကတညဳတမ်က္စိျဖင့္ ေလာကကို ၾကည့္ေသာအခါ ျမင္ရေသာ အျမင္မ်ားျဖစ္၏။ ဤအျမင္မ်ိဳးျဖင့္သာ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္သည့္ထက္ ပို၍ ကာကြယ္ျခင္း၊ တိုးတက္သည္ထက္ တိုးတက္ေအာင္၊ သန္႕ရွင္းသည့္ထက္ သန္႕ရွင္းေအာင္ ၊ ျပန္႕ပြားသည္ထက္ ျပန္႕ပြားေအာင္ အားထုတ္အပ္ပါ၏။

ကမၻာ့ေပၚရွိ လူဦးေရး သန္း ၇၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႕ရွိပါသည္။
အဲဒီထဲမွာ ဘာသာေတြကို ကိုးကြယ္တဲ့ လူေတြအေရအတြက္က ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။

ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္က သန္း (၂၀၀၀)ေက်ာ္ အတိအက်ကေတာ့ 2133033227 ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ
ဒုတိယ အစၥလာမ္ဘာသာပါ ။ သန္း (1600)ေက်ာ္ ဒုတိယ လို္က္ေနပါတယ္ဗ်ာ
အတိအက်ကေတာ့ 1663486553 ပါ။


တတိယကေတာ့ ဘုရားမဲ့၀ါဒပါ။ သူက သန္း (1119)သန္းေက်ာ္နဲ႕ တတိယလိုက္ပါတယ္။ အတိအက်ကေတာ့ 1119628472 ပါ။


စတုတၳကေတာ့ ဟိႏၵဴဘာသာပါ။ သူကေတာ့ သန္း(902)ေက်ာ္ပါ။ အတိအက်ကေတာ့ 902803201 ပါ။
ငါးခုေျမာက္ကေတာ့ ရိုးရာကိုးကြယ္မႈ (နတ္)ပါ။ သန္း 792 သန္းေက်ာ္။ အတိအက်ကေတာ့ 792924414 ပါ။


ေျခာက္ခုေျမာက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဗုဒၶဘာသာပါခင္ဗ်ာ သန္း 457890216 ပါ သန္း(457)သန္းေက်ာ္ပါ။


ဒီထဲမွာ ေထရ၀ါဒကိုးကြယ္မႈက 124 သန္းဘဲရွိတယ္ဗ်ာ။ က်န္တကာ မဟာယနေလ။
ဒါေပမဲ့ 1951 တြက္ခ်က္မႈအရ ဗုဒၶဘာသာ ကမၻာ့ေပၚမွာ ကိုးကြယ္မႈအမ်ားဆုံးဘာသာပါ သန္း(၅၂၀)နဲ႕ေပါ့ဗ်ာ။


ဒီလိုေဖာ္ျပျခင္းသည္ သိရုံသာ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူတို႕ဘာသာသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဘာသာထက္ အေရအတြက္ပိုမ်ားလို အားက်စရာမလိုပါ။ 


အမွန္အားျဖင့္ အေရအတြက္ထက္ အရည္အခ်င္းသည္ပိုအေရးပါသည္။ ေလာကသည္ အေရအတြက္ရွိသည္လူဦးေရသည္ အရည္အခ်င္းရွိသူထက္ သာလြန္မ်ားျပားလွ်က္ရွိသည္။


အေရအတြက္သည္ အားသစ္ကို မျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ဘဲ အရည္အခ်င္းသည္သာ အားသစ္ကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္၏။ ဒႆနက်မ္းမ်ား၌ အေရအတြက္အရ ဖြဲ႕စည္းျခင္းကို `သံေယာဟသမၺႏၶ´ ဟူ၍ ေခၚၿပီး အရည္အခ်င္းအရ ဖြဲ႕စည္းျခင္းကို `သမ၀ါယသမၺႏၶ´ဟူ၍ ေခၚ၏။ အမွန္အားျဖင့္ အရည္အခ်င္းအရ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ပါမွလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာသည္ တကယ္တမ္းတိုးတက္ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။


ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို တကယ္တမ္းကာကြယ္တိုးတက္ေစလိုပါလွ်င္ ေလာကကို ကတညဳတမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ၿပီး အေရအတြက္အရ ဖြဲ႕စည္းမႈ သံေယာဂသမၺနည္းထက္ အရည္အခ်င္းအရ ဖြဲ႕စည္းမႈ သမ၀ါယမ သမၺနည္းျဖင့္ လုပ္သင့္ပါ၏။ ဤနည္းမွာ ဗုဒၶအလိုက်နည္းလည္း ျဖစ္ပါ၏။


ထို႕အထက္ပါအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္၏ ရွင္းလင္းတင္ျပသည့္အတိုင္း အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ လုပ္ငန္းမ်ားအား ကတညဳတ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္၍ ေဆာင္ရြက္ၾကိဳးပမ္းသင့္ေၾကာင့္ တင္ျပလိုက္ပါသည္။


ဟန္မ်ိဳးမြန္

No comments:

Post a Comment